MacBook Air Panas dan Fan Isu Bunyi

MacBook Air Panas dan Fan Isu Bunyi





Pertama, mari kita mulakan dengan sedikit latar belakang mengapa MacBook Air menjadi panas. MacBook Air mempunyai satu kipas di dalamnya, sekurang-kurangnya dalam model pertengahan 2011-an-2010 &. kerja kipas ini adalah untuk menjaga cip MacBook Air daripada terlalu panas dengan menolak udara panas keluar pelabuhan ekzos. Pelabuhan ekzos di belakang kata kunci, di hinge skrin.

Kipas MacBook Air berpusing pada di atas kelajuan yang minimum.Pada kelajuan kipas minimum ini, semasa digunakan, kipas tidak boleh didengar oleh kebanyakan orang. Jika anda meletakkan satu telinga ke papan kekunci, anda boleh mendengar kipas. Sesetengah orang, di dalam bilik sangat tenang, dengan pendengaran yang sangat sensitif, mungkin boleh mendengar kipas pada kelajuan yang minimum.

Apabila MacBook Air sibuk ia menjana lebih banyak haba. kipas kemudian berjalan lebih cepat untuk menyejukkan Mac ini. Pada kelajuan lebih tinggi, anda boleh dengan mudah mendengar kipas.

Ini adalah punca biasa bunyi kipas pada MacBook Air , bunyi kipas adalah seperti berpeluh - ia adalah satu tindak balas kepada aktiviti yang berat.

Contoh aktiviti yang membuat sibuk MacBook Air adalah:

Ø  menjalankan banyak aplikasi
Ø  menggunakan laman web dengan animasi (Flash) atau video,
Ø  bermain games,
Ø  bermain atau mengedit video, terutamanya video HD

Suhu bilik akan memberi kesan kepada berapa cepat kipas akan perlu untuk menjalankan untuk menjaga sejuk MacBook Air. Di dalam bilik panas, kipas perlu berjalan lebih cepat.

Kipas kelajuan tertinggi pada saya lewat 2010 MacBook Air 6500 rpm. Anda boleh menyemak kelajuan kipas MacBook Air anda dengan percuma ISTAT Pro papan pemuka widget. ISTAT Pro juga akan mengukur suhu dalaman Air MacBook anda.

Jika anda mempunyai bunyi kipas yang berterusan, dan Air MacBook anda tidak melakukan aktiviti yang lebih berat, Pengawal Management System Mac anda (SMC) boleh menjadi keliru. Anda boleh menetapkan ini dengan tetapan semula SMC.


Sekiranya anda ingin tahu lebih lanjut, sila datang atau call/whatsapp kepada kami untuk membantu menyelesaikan masalah yang dihadapi.